Deze verheven Ferrari-hypercar, gemaakt voor slechts 499 klanten, werd door het tijdschrift Top Gear beschreven als "een V12 met KERS-elektrificatie die neerkomt op 950 pk pure industriële schoonheid." De LaFerrari, wat letterlijk 'TheFerrari' betekent in het Italiaans, is de allereerste productieauto van het merk die wordt uitgerust met een Formule 1-afgeleide hybride aandrijfeenheid, het HY-KERS-systeem. Een 6,3 liter atmosferische V12-verbrandingsmotor wordt gekoppeld aan een elektromotor die 150 pk extra remkracht levert.
Het totale vermogen van de ‘motoren’ is maar liefst 950 pk. Wat LaFerrari onderscheidt van zijn hedendaagse concurrenten, samen met minder gewicht en meer vermogen, is het feit dat deze krachtbron is ontworpen om constant maximale output te produceren terwijl de auto rijdt. Dit betekent dat er geen aparte elektrische modus hoeft te worden ingeschakeld; in plaats daarvan werken de verbrandings- en elektrische units perfect samen, waarbij energie wordt gewonnen via een verscheidenheid aan systemen, waaronder de remmen en tractiecontrole.
De LaFerrari heeft vleugels aan de voor- en achterkant die actief onderweg worden ingezet om twee totaal verschillende hardloopconfiguraties te bieden; hoge en lage neerwaartse krachtmodi. Deze zorgen ervoor dat op elk moment de maximale grip en verminderde luchtweerstand worden benut.
Dit fijne schaalmodel is met de hand gemaakt en afgewerkt in onze ateliers met de medewerking en assistentie van de fabrikant met betrekking tot originele afwerkingen, materialen, archiefbeelden en tekeningen. Door het gebruik van originele CAD en een uiterst nauwkeurige digitale scan van de originele auto, konden we elk detail op schaal perfect nabootsen. Bovendien is het prototypemodel nauwkeurig onderzocht door de engineering- en ontwerpteams van de fabrikant om volledige nauwkeurigheid van de weergave te garanderen.